Technicko-právní minimum I (přijetí vozu)
About This Course
Online školení je určeno všem majitelům malých a středních autoservisů, kteří chtějí získat jistotu, že přijímají vozidla na servis v souladu s legislativou v letech 2023 až 2025, a minimalizovat tak veškerá rizika, spojená s možnými stížnostmi a reklamacemi, za které nemusejí být vždy přímo odpovědni.
Víte, jaké nezbytné náležitosti má obsahovat zakázkový list, i ve smyslu smlouvy o dílo, a jak jej správně vyplnit? Jak má vypadat zakázkový list pro příjem hybridních vozidel a elektromobilů? Jak se řeší opravy a údržba vozidel v záruce? Jak postupovat při řešení pojistných událostí vozidel v záruce? Jak na záruční lhůty nebo reklamace náhradních dílů srovnatelné kvality? A konečně, jak se řeší případné chyby autoservisů u soudu?
Stručný obsah online školení
- 1) Úvod do problematiky – co obnáší příjem vozidla z technického a také z právního hlediska.
- 2) Zakázkový list – jak jej správně vyplnit a jaké náležitosti má obsahovat i ve smyslu smlouvy o dílo.
- 3) Zakázkový list pro příjem hybridních vozidel a elektromobilů – specifika.
- 4) Jak se řeší opravy a údržba vozidel v záruce?
- 5) Jak postupovat při řešení pojistných událostí vozidel v záruce?
- 6) Jak na záruční lhůty nebo reklamace náhradních dílů srovnatelné kvality?
- 7) Jak se řeší pochybení autoservisů u soudu?
- 8) Odpovědi na dotazy posluchačů.
Renomovaný soudní znalec Ing. Andrej Haring, PhD. Vás touto problematikou provede a zároveň doloží praktické příklady ze své znalecké a soudní praxe. Vysvětlí Vám, na co je dobré si dávat pozor a zároveň poskytne obsáhlé informace k problematice. V rámci bonusů získáte důležité vzory dokumentů ke stažení, které můžete ihned použít ve svém podnikání.
Tento webinář je ideální pro malé a střední servisy, které si nemohou dovolit zaměstnávat přijímacího technika, ale chtějí poskytovat stejnou úroveň služeb, jako ty největší. Veškeré bonusové materiály jsou upraveny právě pro potřeby malého a středního servisu.
NEJZAJÍMAVĚJŠÍ DOTAZY, NA KTERÉ ANDREJ ODPOVÍDAL
V průběhu webináře padlo mnoho dotazů, na které Andrej v závěru podrobně odpovídal. Nabízíme Vám výběr nejzajímavějších dotazů, které účastníky živého přenosu nejvíce zajímaly.- Jak doložím, že byl konkrétní díl odborně namontován? Setkal jsem se s turby, která byla špatně zrepasována, ale firma, která repas provedla si vymýšlela, že byla provedena neodborná montáž.
- Provedu opravu vozu a auto se zákazníkovi pokazí na druhé straně republiky. Může si nechat vozidlo opravit tam a poté u nás nárokovat náklady, nebo musí reklamovat pouze u nás?
- Jak je to s náhradními díly? Když koupím v autodílech značkový díl například EGR – značkový díl (žádná Čína), vyměním jej, výměna mi trvá u některého vozidla například celý den. Po zkušební jízdě zjistím, že nový díl (EGR) je špatný. Znovu musím EGR vymontovat. Kdo mi zaplatí práci, která mi trvala jeden den navíc?
- Jak sepsat zakázkový list, když se třeba mění olej v automatické převodovce s proplachem, kdy se může během proplachu automatu zničit převodovka šponkama? Jak srozumnět zákazníka s tímto problémem?
- Jak postupovat v případě, že na voze zákazníka objevím životu nebezpečnou závadu? Mohu mu auto předat? Nenesu tím pádem nějakou odpovědnost?
- Co když si auto zákazník odveze pomocí druhého klíče bez našeho vědomí? Ať už v průběhu opravy nebo po dokončení opravy.
- Jak je to se servisováním elektromobilů? Co vše je potřebné?
- Lze v Česku reklamovat výkon vozu?
Learning Objectives
Úvod do problematiky
Zakázkový list
Nezbytné náležitosti zakázkového listu
Zakázkový list hybridů a EV
Servis vozidel v záruce
Pojistné události vozidel v záruce
Záruky a reklamace náhradních dílů srovnatelné kvality
Zahrnuté materiály
- Upravený záznam školení
- Skripta se shrnutím témat (.pdf)
- Zakázkový list pro vozy se spalovacími motory (.docx)
- Zakázkový list pro elektromobily a hybridy (.docx)
- Poznámky a tipy k zakázkovým listům (.docx)
Target Audience
- Majitelé autoservisů, automechanici, diagnostici
Curriculum
10 Lessons2h 52m